13 Mart 2012 Salı

UZMANLIĞIMIZI NE BELİRLER?



Nereden başlamalı ki adı uzmanlık olsun anlattıklarımızın; çoğu konuda yetersiz bilgiye sahip olmaktan olsa gerek, tüm yüzeysel bilgilerimizin bileşkesine isim veriyor, adına da uzmanlık diyoruz. Bizde gelenektir oysa ki herşeyi iyi yapabilmek. Bu geleneği yaşamın ilk kuralı gibi benimsemişiz, sahiplenmişiz, nesilden nesile pek de güzel aktarmışız, asıl uzmanlık durumu burada başlıyor zaten.

Bu bizim, çeyizimiz, mal varlığımız, dünyamız. Hatta o kadar uzmanız ki her konuda; hepimiz yazar'ız, çizer'iz, entellektüel'iz, alim’iz, hekim'iz, iyi felsefe bilir, üstünede, iyi felsefe yaparız. Mangaldaki külden, yeni dünyalar yaratır, uzmanlığımızın yetmediği yerde, etrafa bakar, ilk gözümüze ilişene çamur atarız, genimizde var bizim uzmanlık. Yadsınamaz gerçeğimiz bu!

Analizlerimizde, uzmanlık yetimizden geliyor olsa gerek. Bu konuda da pek bir başarılıyız; ekonomiyi, borsayı, parayı, havayı, suyu analiz eder, bunlarıda paylaşmada hiç eksik kalmayız. Hatta danışmanlık hizmetine 24 saat açığız, gece gündüz demeden, yemeden, hatta içmeden hizmet vermekten, hiç çekinmeyiz.

Hepimizin en az 5 uzmanlık alanı vardır. Ekonominin gidişatını en iyi biz biliriz, ülke meselelerinde üstümüze yoktur, yatırım konusunda fikrimiz alınmadan yaprak kıpırdasa kızar, sinirleniriz. Uzmanlığın, bilimsel çıktılar vermek olduğu fikri terstir bizim anlayışımıza, çünki; zaten hepimiz farkettirmesekte uzmanızdır en az 5 konuda.

Bu kadar uzmanlıkla yaşadığımız şu kısacık hayatımızda, ilginçtir ki; gerçekten uzman olmak için en az 10 senesini bir konuya vermişede yoktur tahammülümüz, öyle çokta sevmeyiz bilen adamı, çok konuşanı, ne dediğini anlamadığımızın hiçbir değeri yoktur gözümüzde. Biz zaten uzmanızdır çevremizde, ne gerek vardır ki şimdi durduk yere gerginliğe.

Sosyal Medya’da uzmanlıkta böyle birşey sanırım bizim ülkemizde, bol takipçin varsa Facebook’da, paylaştıklarının içeriği senin olmasada beğeniliyorsa, +13’sen, retweet ediliyorsa yazdığın 5 twitten en az 3’ü Twitter’da, linkedinde yazabilirsin mesleğine ‘sosyal medya uzmanı’ diye.

Ben yazdım! havalı olsun istedim profilim! hem neyim eksik o kadar uzman arasında? Yıllarımı vermedim tamam kabülüm. Ama bende uzman olmak istiyorum!!! En az 5 konuda…

Eğer, ilkönce ekonomik koşulları değişiyor ve insanların bilincide sonrasında buna parallel olarak değişmeye uğruyorsa, açıktır ki belirli bir amacın temellerini, insanların kafalarında ve imgelerinde değil, ekonomik koşullarının gelişmesinde aramalıyız. Ekonomik koşulları görmezden gelip, onların gelişmesine dayanamayan bütün düşünceler yararsız ve kabül edilemez olurlar zamanla. Değişen ve dönüşen ekonomiler kitlelerin duyu ve alışkanlıklarında bu denli köklü değişiklikler yaratabiliyorsa, bu bilgiyi deneyimleyebilmeniz ve bu alışkanlığı edinebilmeniz bir uzmanlık gerektiriyorsa ‘sosyal medya uzmanı’ olma istediğinizi de biçimlendirmeniz gerekir ki, bu noktada sorarım hem kendime, hem sizlere; nasıl olunur bu sosyal medyanın uzmanı?

Cevabı bulursam kendime saklayacağım!

Peki bu sosyal medyadakiler kim?

Bu noktada da analizim(en az uzmanlığım kadar havalı); diyalektik yöntemlerle ilerle-me-yen ve daha iyi bir gelecek isteyenler! Birde işin felsefesine inebilsekte yöntem-yol sahibi olabilsek, o vakit değişimin ve dönüşümün ta kendisi olduğumuzun farkına varacağız. Ama kimse uzmanlık belgesini kaptırmak istemiyor, geleneklerimizde, genlerimizde müsade etmiyor buna, bu yüzden de hala analizlerimiz iç güveysinden hallice…

Tüm uzmanlar ve analistler benim hala sizden umudum var.

Yaşamayı ve sosyal medyayı çok seviyorum.

Hiç yorum yok: